dilluns, 12 d’abril del 2010

Posant-me a la pell de l'alumne (2a part).

...

Tot i que sempre que faig un examen d'aquest tipus m’assigno un temps màxim per a respondre cada qüestió, aquest cop vaig preferir tirar pel dret.


Dels diferents tipus de pregunta possibles, la majoria de les que em van tocar van ser del tipus de simulació i de la resta(1), en prou feines em varen sortir un parell de cada.

Sobre els continguts, el que més em van preguntar va ser sobre el C2 (sistemes operatius), una miqueta sobre el C1 i C3, molt poc sobre el C4 i C5, i res sobre el C6.

Com a exemple d’exercici, en una simulació em van fer reservar una hora de visita al metge o cercar informació en el portal de la Generalitat. Entre d’altres, també em van fer donar format a unes cel•les d’Excel i posar-hi una fórmula, completar frases sobre ergonomia i respondre si certes afirmacions sobre el que es podia fer amb un processador de text eren certes o falses.

He de dir que, en si, les preguntes no portaven la mala bava que et pots trobar en un l’examen MOS o MCAS(2), però em vaig trobar amb un tres problemes amb els que no contava.

El primer d’ells va ser el que al clicar sobre les icona del simulador. Resulta que em demanaven que obris un programa de navegació per a visitar una pàgina web i només hi havia una opció factible: fer doble clic sobre la icona del navegador que es trobava en l’escriptori simulat.

El primer cop que vaig clicar sobre la mateixa no me la va donar per vàlida. Però, com que ho havia fet amb un moviment mecànic, vaig pensar que potser no l’havia encertat prou bé a l’hora de situar el cursor sobre la icona. Així doncs, vaig repetir l’operació però, aquest cop, vigilant molt que el cursor estigués just al centre de la icona.

Desgraciadament, aquest cop tampoc me la va donar per bona i em va començar a caure una gota de suor glaçat només de pensar que si no afinava els meus instints, aquesta crònica seria per explicar-vos com havia fracassat.

Vist el que acabava de passar, vaig decidir revisar totes les icones de la pantalla per mirar si era una pregunta trampa i, per al meu espant, vaig veure que l’operació que estava fent era la més factible. Així doncs, vaig encomanar-me al cel i vaig tornar a repetir l’operació anterior.

Aquest cop va funcionar. El comptador d’intents es va posar a zero i la pantalla va canviar per indicar-me quin era el següent pas que volien que realitzés.

I encara que més endavant em vaig tornar a trobar en la mateixa situació, gràcies a l’experiència viscuda, aquest cop no em vaig espantar quan em vaig trobar que estava en el meu últim intent.


El segon problema que em vaig trobar, va ser que alguns enunciats estaven incomplets, els faltava la part final de la pregunta. Segons ens havia dit la supervisora de la prova, havíem de redimensionar la finestra per que ens aparegués la part que faltava(3).

Així doncs, vaig minimitzar la finestra (doncs ocupava tota la pantalla) i la vaig tornar a maximitzar. Com que això no funcionava, vaig provar de moure la finestra, però tampoc va funcionar. En aquest punt, vaig demanar-li a la supervisora si em podia ajudar. Tota amable, em va comentar que havia d’agafar la cantonada i desplaçar-la i a continuació es va retirar.

Ara bé, tot i que les unes instruccions eren ben senzilles, tampoc vaig tenir èxit i com que no volia perdre més temps, vaig saltar-me la pregunta(4) amb l’esperança de que no me m’aparegués cap més d’igual. Però no va passar gaire estona que em vaig tornar a trobar amb el mateix problema. Afortunadament aquest cop vaig deduir que és el que em demanava la pregunta i vaig respondre en conseqüència.

Però aquesta tàctica no podia funcionar sempre i, passades unes quantes preguntes més, em vaig trobar amb en la que s'havia de fer un càlcul de bits en funció d’un nombre que no se m’estava mostrant.

...


Notes a peu:

(1) Agrupar, arrossegar, cert/fals, ordenar, relacionar, selecció d’imatge, selecció múltiple, selecció simple.
(2) http://www.microsoft.com/learning/en/us/certification/mbc.aspx#tab2
(3) Sospito que aquest és un problema que els apareix als ordinadors que usen Ubuntu, ja que quan jo supervisava els exàmens, aquests es realitzaven en un ordinador amb Windows XP + Firefox, i ningú es va queixar.
(4) Aquesta opció et permet ajornar el problema, al no tornar-te a mostrar la preguna fins que no hagis completat la resta de les preguntes. L'excepció a la norma la conformen les simulacions, doncs aquestes no et permeten aquesta operació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.