diumenge, 11 d’abril del 2010

Posant-me a la pell de l'alumne (1a part).

Als pocs dies d’iniciar aquest bloc vaig decidir que, si volia parlar amb propietat de l’ACTIC, també havia de provar l’única faceta que em quedava per experimentar: la de realitzar l’examen com qualsevol alumne.

Així doncs, vaig seguir tots els passos que he explicat en d’altres entrades i vaig inscriure’m pel dia i el lloc més proper que vaig trobar. En el meu cas, aquest va ser el divendres dia 9 a les 9 del matí a la plaça Imperial Tàrraco de Tarragona.

La setmana abans de l’examen, coincidint que era Setmana Santa, vaig aprofitar per fer una lectura del material formatiu de la plataforma d’aprenentatge http://actic.citilab.eu/ i el dia “D” a la hora “H” –menys cinc minuts- em vaig presentar al centre examinador.

Allà em vaig trobar que les altres 5 persones que havien de fer la prova ja estaven assegudes davant dels seus respectius ordinadors i, després d’haver accedit a la zona privada, estaven visionant la guia de la prova.

Bé, de fet i va haver una única excepció. I es que va haver una senyora que començava a mostrar signes d’estar apurada per que desconeixia quina era la seva clau d’accés a l’àrea privada.

La noia encarregada de supervisar la prova va anar a rescatar-la i li va proposar amb encert que revisés la seva bústia de correu, per a veure si trobava el missatge amb la clau.

La senyora, tota obedient, va seguir el consell i va trobar amb la clau dins d'un missatge que li havia enviat el portal de l’ACTIC, de quan havia demanat de resetejar el compte per que havia tingut problemes per a accedir a la Zona Privada. I en un parell de minuts es va poder sumar a la visualització de la guia de la prova.

Mentrestant, jo ja havia iniciat sessió en l’ordinador que m'havien assignat i que més tard em donaria algun que altre petit mal de cap. Quan em va tocar el torn, la supervisora de la prova em va demanar el meu DNI i me’l va tornar acompanyat amb un full blanc on m’havia imprès el codi d’accés a l’examen.

Donat que ja em coneixia els passos a seguir abans d’iniciar la prova - doncs, com ja sabeu, fa un parell de mesos era jo qui estava a l’altra banda del taulell - vaig demanar-li permís per iniciar-la.

Després d’accedir a la pestanya “Prova d’avaluació \ Fer la prova”, vaig introduir el codi esmentat, vaig fer les operacions de rigor de:

• dir-li al navegador que no recordés les meves credencials i

• permetre l’execució de finestres emergents.

En pocs segons, la interfície per a realitzar la prova va iniciar-se i el comptador de preguntes i el cronòmetre es van posar a treballar.

...

2 comentaris:

  1. Hola, una pregunta... es poden fer proves de nivell abans de realitzar la prova? és que em sona haver vist en algun lloc que és possible però.. no ho trobo... moltes gràcies!!

    ResponElimina
  2. Bon dia Maria.
    Segons em van comentar, inicialment n'havien penjat una a la pàgina de l'oficina gestora de l'ACTIC. Però jo no vaig arribar a temps per veure-la. Es veu que va desaparèixer al poc temps.
    Ara bé, si el que busques és la de nivell bàsic que vaig penjar a la pàgina web www.examenactic.cat, la podràs trobar al següent enllaç: http://preparar.examenactic.cat/mod/quiz/view.php?id=419.
    Esperant que t’hagi estat útil, et saludo,
    Xavier

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.