dilluns, 26 d’abril del 2010

Jo també he fet l'examen de nivell mig.

D’oca a oca i ... ja he fet l’examen de nivell mig.


: D

Tan aviat com vaig aprovar l’examen de nivell bàsic (Recordeu l'entrada "posant-me a la pell de l'alumne") vaig inscriure’m per al primer dia disponible que vaig trobar i que no va ser altre que el dia de Sant Jordi.

La meva experiència, i les incidències amb les que em vaig trobar, no van diferir gaire del que vaig viure a l’anterior examen. Tot i així vaig fer un descobriment important que vull compartir amb vosaltres.

Si recordeu a l’entrada "Posant-me en la pell de l'alumne (2a part)" vaig comentar-vos els problemes que vaig patir amb els exercicis de simulació, ja que l’entorn no acabava d’anar com havia d’anar quan clicava les diferents opcions. Doncs bé, vaig descobrir com solucionar-ho.

Resulta que el simulador, va més lent del que un es podria esperar. De fet, vaig observar que després de clicar sobre l'objecte calia esperar entre dos i cinc segons a que s’executi l’animació. Així doncs, us recomano que a l’hora de realitzar la prova, compteu fins a cinc abans de fer el següent pas a la simulació. Sinó us trobareu que les accions que se us mostraran seran les que heu volgut realitzar un intent anterior o dos. Per sort, em va semblar que aquest intents no els té en compta fins que no acaba de mostrar-te l’animació.

Per una altra banda em vaig trobar que l’opció d’usar el botó dret (menú contextual) l’han desmantellat. No sé si es deu a l'ordinador amb el que vaig fer l'examen o és una iniciativa de l'oficina gestora de l'ACTIC. Si han estat aquests darrers, suposo que ho hauran fet per a evitar els problemes d’interferència que estava donant el menú contextual del flash. Així doncs, a les simulacions, es preferible que us limiteu a donar les ordres mitjançant menús i icones.

A part d’això, poca cosa a comentar. El nivell va ser una miqueta més elevat i el temps una miqueta més just, tal i com era d’esperar.

A títol d’anècdota, comentar-vos que vaig tenir alguns problemes per a trobar el centre. Aquest cop vaig voler fer l’examen al “Telecentre de la Part Alta” de Tarragona i, entre que les indicacions del Google Map no van ser gaire bones i que el centre encara no havia penjat a la porta el cartell oficial de l’ACTIC, vaig acabar donant unes quantes voltes abans no el vaig trobar. De fet, em vaig trobar amb una de les altres persones que havien de fer l’examen que estava tant perduda com jo i gràcies al treball en equip vàrem acabar trobant-lo.

Nota: Pels que viviu a Tarragona i hagueu de fer l’examen en aquest centre sapigueu que es troba en el famós ¿futur? pàrquing robotitzat de la part Alta. Sota la plaça de davant de la universitat i s’entra per un dels laterals.

Per cert, aprofito l’ocasió per saludar la meva companya de d’angoixes i a l’altre noia que es va examinar amb nosaltres i felicitar a la primera d’elles. Doncs pel que vaig poder deduir vas aprovar l’examen de nivell mig. Felicitats. I a la segona dir-li que espero que t’anés tant bé com a nosaltres. Quan vaig marxar, encara no havies acabat.

; )

A l’espera de que posin en marxa la certificació de nivell avançat, convido a tothom que vulgui a explicar la seva experiència amb l’examen al fòrum “http://preparar.examenactic.cat/”

; )

2 comentaris:

  1. Hola Xavier!

    Aquest dijous faré l'examen ACTIC nivell mig. I no trobo cap exemple de prova per poder practicar. Saps si existeix algun enllaç web amb informació o exercicis per practicar? Només he trobat les competències o objectius que s'han de superar per poder acreditar-te. Llegint-les, considero que ho he fet tot alguna vegada, però no se si front a un examen i sense possibilitat de buscar o intentar diverses vegades, seré capaç de fer-ho.

    ResponElimina
  2. Hola "informàtica".

    A data d'avui el tema del material per al nivell mig està molt verd. Segons tinc entès, està previst publicar els apunts (amb els seus exercicis) abans de la finalització del 2010, però no deixa de ser això, una planificació.

    Jo, per la meva banda, tinc la intenció de penjar material al respecte a la pàgina www.examenactic.cat, però com que ho faig a les meves estones lliures, i la veritat es que escassegen, poca cosa hi tinc al respecte.
    Sobre la teva idea de provar de fer l’examen, si dius que ja ho has tocat, no em sembla desencertat. Si més no viuràs l’experiència de l’examen (amb els corresponents tipus de preguntes) i si no aproves només hauràs d’esperar un mes per a tornar-ho a intentar.

    Sentint no poder proporcionar-te una ajuda més útil, m’acomiado atentament,

    Xavier Aymerich

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.